ponedjeljak, 24. ožujka 2014.

Zlodrina poljana

  1. [PDF]20 siječnja 2014.

    www.split.hr/lgs.axd?t=16&id=10006
    20. sij 2014. - Braniteljskoj poljoprivrednoj zadruzi „Domaćin“- Split. 1. Izvanuličnoparkiralište na Zlodrinoj poljani u Splitu, u I zoni parkiranja sa 19.

IZ MEDIJA:

Zašto zapuštena Zlodrina poljana ne bi postala parkiralište?

Braniteljska zadruga "Domaćin" namjerila je urediti Zlodrinu poljanu. Osigurali bi posao za trojicu svojih, besplatni, a nadzirani parking za stanare, i uveli reda u jedan prilično zapušteni dio grada samo pedeset metara od Palače i Rive. Prikupili su svu dokumentaciju, policija im je dala zeleno svjetlo računajući da je površina o kojoj nitko ne vodi računa prepuštena svakoj vrsti devastacije, pa su tu inicijativu amenovale i gradske službe.

No, nije prošao ni koji tjedan, a ekipi u "Domaćinu" iznenada je stigla odbijenica?! Razlog je, vele u Banovini, to što su stanari pisali peticiju protiv parkirališta, iako su im, prema projektu Zadruge, mjesta zajamčena?! Plašim se da je u pitanju nešto drugo: nedaleko od Zlodrine je tržnica, a nakupci svih vela obožavaju noćne susrete na poljani i tramakavanje robom.

Tu se parkiraju kamioni, spava se muktatis, i što će njima sad tamo neki "Domaćin" dizati i spuštati rampu i naplaćivati parkiranje, da ne kažem nadzirati ih što rade, kad su na oruk osvojili taj prostor. Osvojili Zlodrinu i ostvarili utjecaj u "Hipposu" koji upravlja gradskim tržnicama, a Baldasar je često njihov dragi gost.

Ovo će ljeto parking kod Hrvojeve kule stalno biti popunjen, a Grad ne želi na Zlodrinoj poljani i dalje, put kolodvora, osigurati nova parkirališna mjesta i zaraditi koju kintu?! Ne znam, nije mi jasno, nema logike...





DALMATINSKI BAROMETAR

Baldasaru sanacija cesta nije hitan slučaj, a pitanje je dana kad će netko izgubiti glavu


Sve stane u tri rečenice: 1) U Splitu je na djelu prometni kaos. 2) Kolnici su puni rupa, dobar dio cesta u novijim dijelovima grada ne vode nikamo, zeleni val nije zaživio, a pločnicima se ne može proći od silnih automobila. 3) Parkirališta nema ni za lijek, pa se često krajnji prometni trak koristi za parkiranje, no sve to gradonačelnika Baldasara ne brine. Po njegovu mišljenju, stvar nije hitna i može pričekati.

Bit će mrtvih

Pričekati dok netko ne izgubi glavu, recimo, na križanju Velebitske i Bračke, ispred nosa prometnoj policiji, gdje djeca kamikaze svakoga dana idu u školu, igrajući s automobilistima što se zalijeću prema Žnjanu ruski rulet. Pričekati dok se isto ne dogodi na Lovrinačkoj cesti, koja nikada nije postala petlja zbog imovinsko-pravnih zavrzlama, a tuda neka druga djeca, ona s Pazdigrada, koja nemaju školu, koračaju prema Mertojaku kozjim putevima kojima opet jure bijesni terenci.

Pričekati dok sve što nije do Dubrovačke ulice potpuno ne propadne jer smo Grad Split podijelili na onaj A-kvalitete, koji zanima turiste, i onaj drugi, second hand, u kojem ništa ne funkcionira kako treba, ali gradonačelnik Baldasar, moj dragi poznanik Kovačević i cijenjena gospođa Batarelo nikako da prošetaju do nas, da nas obiđu, da im pokažemo najvitalniji dio Splita, s daleko najviše djece, koji je zbog loših prometnih komunikacija gotovo odsječen od centra.

Kad je nedavno dr. Inge Tomić Koludrović na tribini u Muzeju grada iznijela prijedlog da se sa Žnjana uvedu brodske linije, neki su se u publici na to nasmijali, ne shvaćajući da bi se taxi boatom brže dolazilo do Palače nego famoznom Bračkom koja se na jednom mjestu pogibeljno sužava, a gradske vlasti taj problem ne mogu riješiti već gotovo tri desetljeća. Da je na čelu Splita Bandić, kakav god šerif bio i što mu se god prišivalo, gacao bi sa svojim građanima kroz blato i rješavao stvari.

Ovako, našima se očito friga za sve, pa ceste nisu prioritet i sastanak s policijom i "Cestarom" na tu temu može pričekati. Pričekati dok kogod ne strada u mraku Makarske ulice čiji su stanari nedavno dobili nadu da će im konačno postaviti javnu rasvjetu, a onda je netko povukao taj ugovor. Pričekati, kao što su (pri) čekali na Duilovu dvadeset godina da im dođe Ivan Pulić, pa čisto iz ljudske solidarnosti osvijetli ulicu, a to im nije napravilo iks i iks vlasti koje su se izredale u Banovini iako su ih zatrpavali molbama.

Pričekati da netko konačno krene rješavati komunalu kvart po kvart, problem po problem, jer ako danas Bačvice ili Spinut izgledaju solidno, a Sirobuju se pokušava civilizirati, ne znači da smo s tim završili priču. Možda da gradski vijećnici prošetaju Stobrečom, da vide, ako već tamo nisu bili sto godina, da Split ima još jednu Rivu velikog potencijala, ali je nitko ne želi spojiti sa Žnjanom, jer očito stalno biramo injorante koje nije briga nizašto osim za zapošljavanje "potrebitih" iz svoje stranke i iz koalicijskih, još malo pa godinu dana.

Ne plaćajmo komunalu

Kako mijenjati stvari? Jedino prosvjedima, halabukom, performansima, građanskim neposluhom... Poslali ste nam uplatnice za komunalu, a ne marite što za svake jače kiše bujica vode s Mertojaka naplavi Žnjan. E, pa onda, ne marimo ni mi za vas, neka vam drugi tu komunalu plaćaju ako koristi od nje imaju. Nudi se rješenje za izgradnju škole na Pazdigradu kroz javno-privatno partnerstvo, a vi nas opet ne zarezujete?

E, pa nećemo ni mi zarezivati vas! Ne ja ili moja obitelj, božesačuvaj, niti susjedi iz zgrade, nego nas četrdeset tisuća iz istočnih gradskih kotareva kojima i ova vlast poručuje da pričekaju, dok se negdje i zbog nečega ne prelome neki drugi interesi, dok se negdje ne oduži onima zbog kojih su u Banovini, ali i zbog kojih će za tri godine iz nje otići, ma koliko im se to sada činilo dalekim i nemogućim.
SAŠA LJUBIČIĆ

Nema komentara:

Objavi komentar